divendres, 21 d’octubre de 2016

Disseny i creació de materials educatius amb base tecnològica

Actualment s'està introduint en diverses aules la creació de materials educatius amb una base tecnològica per part d'alguns professors. El que es vol aconseguir d'aquesta manera és fonamentar la creativitat dels alumnes a l'hora d'aprendre i de fer treballs, per altra banda també es poden fer les classes més dinàmiques i que els alumnes tinguin un major interès. Aquest materials educatius amb base tecnològica poden ser: Imatges, vídeos, codis QR, geolocalització, realitat augmentada, Mp3, pissarra digital interactiva. Cada vegada s'està incrementant més l'ús de la tecnologia en les aules. Això fa que s'hagi de canviar el mètode d'aquest aprenentatge, però hem de buscar la creativitat que tots portem dins per fer servir aquests recursos d'una manera sensata i que ajudin als nens a aprendre i a millorar la seva creativitat i diversió dins de l'aula.
    
El professor Luke Neff fa servir l'aplicació Instagram per motivar els seus alumnes. El professor penja una foto a Instagram de diversos temes que poden tractar els alumnes i ells agafen aquestes frases i les fan servir d'inspiració per fer una redacció. D'aquesta manera el professor els hi transmet més motivació als alumnes i ells es poden mostrar més creatius només a partir d'una imatge. En aquest altre cas veiem com a partir d'una aplicació molt simple on es poden fer imatges i vídeos els alumnes tenen més informació sobre el temari de classe. El professor de psicologia de Nova York, Michael Britt utilitza Snapchat amb exemples de la vida real sobre els temes que ensenyava a classe. Els publicava a les xarxes socials abans dels exàmens així els seus alumnes mentre estudiaven els podien veure i això els hi servia de suport. Va tenir un gran èxit, i fins i tot un dels estudiants va dir que d'aquesta forma era més fàcil retenir la informació.

Resultat d'imatges de instagram


Resultat d'imatges de snapchat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada