“Les noves
alfabetitzacions busquen aprofitar les característiques multimodals i flexibles
per generar habilitats de pensament, fomentar aprenentatge i estimular la
capacitat de l'estudiant per generar preguntes crítiques.”
Al llarg del temps, la humanitat ha anat desenvolupant un seguit de
coneixements i habilitats a la vegada que l’ésser humà s’anava desenvolupant.
Un dels coneixements més importants i habilitats que ha adquirit l’home és el
saber llegir, escriure i comunicar-se amb facilitat. A més a més a mesura que
es van desenvolupant les noves tecnologies, aquest aprèn cada vegada més
tècniques de comunicació que no només són orals cara a cara. La gran diversitat de tècniques que s’han anat desenvolupant al llarg del temps,
ha permès que l’home es pugui comunicar de moltes formes diverses, ja sigui via
escrita, amb mòbils, tauletes, ordinadors, creant un vídeo i gravant-se a ell
mateix expressant emocions i sensacions o bé, explicant qualsevol fet que li
hagi pogut passat, adjuntant diverses imatges creant una història, etcètera.
Hi han tantes formes actualment per poder-se comunicar que no acabaríem mai aquesta llista, és el que s’anomena alfabetització multimodal. En resum, tenim molts canals per comunicar-nos. El fet d’entrar en contacte amb totes aquestes noves tecnologies, permet rebre diferent informació que no sempre anirà en la mateixa direcció i per tant, pot provocar que el nen posi en dubte el que li han explicat. Aquestes tècniques ja han arribat a les escoles i per tant també han arribat als més petits, els quals aprenen a utilitzar aquests recursos amb molta més rapidesa que no pas els més grans. La seva forma d’aprenentatge canvia molt, ja que tenen molts més recursos. L’aprenentatge també és més dinàmic i visual i permet desenvolupar amb més rapidesa i facilitat el seu cervell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada